Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

INSPIRATIONSKVÄLL PÅ GRENNA MUSEUM MED POLARQUEST

2023, oktober 25 @ 17:30 - 19:15

Välkommen på inspirationskväll på Grenna Museum! Vill du veta mer om PolarQuests resor till Svalbard och även har ett intresse för Svalbards historia? Då har du nu ett unikt tillfälle! Den 25 oktober är ni välkomna på en kostnadsfri inspirationskväll samt museibesök på Grenna Museum.

Många historier har berättats om polarfararen S A Andrées legendariska ballongexpedition, men inte lika många om Andrée själv. Under kvällen kommer historikern och museichefen Håkan Jorikson från Grenna Museum att berätta kort om polarfararen utifrån sin bok “S A Andrée: ingenjören och polarfararen. Biografin”. Därefter tar Niklas Nilsson, guide och resekonsult på PolarQuest, vid och berättar mer om Svalbard och PolarQuests egna expeditioner. Du som önskar har även möjlighet att innan föreläsningarna gå en runda på Grenna Museum för att på egen hand upptäcka allt som museet har att erbjuda (fri entré).

Datum:
2023, oktober 25