Stängt!  Öppnar igen imorgon kl: 10:00

Stängt!  Öppnar igen imorgon kl: 10:00

Andrées Ballongpris till Grenna Museum

I måndags, på Andréedagen, delade Ballongklubben Andrée ut sitt årliga Ballongpris. I år fick Grenna Museum äran att ta emot priset.

Den fina motiveringen lyder:

“… för det fantastiska arbetet med att inte bara levandegöra den fantastiska historien om S. A. Andrées Polarexpedition utan också ta den vidare med ett Polarcenter om polarforskning både i då- och nutid. Detta har bidragit till att intresset för Andrées ballongexpedition och polarforskningen stadigt har ökat, både nationellt och internationellt. Man har dessutom samtidigt värnat ballongsporten som företeelse och varit behjälpliga med både utställningar och informationsytor om ballongflygning. Med åren har man alltmer blivit en ovärderlig hjälp för sporten och ett naturligt nav att samlas kring. Det är med stor glädje vi utdelar årets pris till en mycket värdig mottagare.”

Ett stort tack för den fina priset!

Varukorg (Cart)
    Tomt (Empty)Tillbaka (Back)